
Mijn verhaal
Glenn Breewel
Mijn verhaal
Glenn Breewel
In 2014 begon Glenn Breewel zijn carrière bij Bluekens Truck en Bus als monteur. Met een passie voor techniek en de ambitie om zich verder te ontwikkelen, heeft hij in de afgelopen jaren mooie stappen gezet binnen ons bedrijf. Inmiddels werkt hij als servicecoördinator bij onze vestiging in Breda en kijkt hij vol vertrouwen naar de toekomst. “Als je ambitie hebt, krijg je bij Bluekens de kans om door te groeien.”
Van monteur naar servicecoördinator: hoe Glenn Breewel zijn ambities waarmaakt bij Bluekens Truck en Bus
“Via een combinatie van werken en leren ben ik bij Bluekens Truck en Bus begonnen. Toen ik startte met mijn mbo-opleiding Technisch Specialist Bedrijfsauto’s, ben ik in de werkplaats in Breda begonnen. Na zeven jaar in de werkplaats, waarin ik ook de mbo-opleiding Technisch Specialist niveau 4 afrondde, kreeg ik de kans om een nieuwe richting in te slaan. Toen de toenmalige werkvoorbereider vertrok, kwam er een plekje vrij aan de servicebalie. Ik gaf aan dat ik interesse had, en toen zeiden ze: 'Ga daar vanaf maandag maar een week zitten en kijk of het bij je past.' Al snel bleek dat het goed beviel, zowel voor mij als voor het team.”
Nieuwe uitdaging: servicecoördinator
“In november 2022 ben ik als servicecoördinator begonnen. Ik ben min of meer in deze rol gerold toen de vorige servicecoördinator vertrok. Als werkvoorbereider was ik al een soort back-up, dus ik kende het werk al goed. Als servicecoördinator plan ik de dagelijkse werkzaamheden en ben ik het eerste aanspreekpunt voor klanten. Klanten bellen, mailen of komen aan de balie met een vraag over hun voertuig. Ik plan het werk in en stem dit af met de werkplaatschef. Soms komen er onverwachte storingen tussendoor en moet je snel schakelen om de klant zo goed mogelijk te helpen."
'Ik wil me blijven ontwikkelen'
Glenn Breewel begon als monteur en is nu servicecoördinator

‘Heel af en toe sleutel ik zelf nog’
“Mijn technische achtergrond als monteur helpt mij bij het inschatten van reparatietijden en het begrijpen van de problemen van klanten. Ik weet hoe lang een bepaalde reparatie duurt en wat er precies moet gebeuren. Heel af en toe pak ik zelf een klus op als een klant spontaan langskomt met een relatief snel op te lossen issue en op zaterdagochtend sleutel ik ook nog weleens mee.”
Een baan die voldoening geeft
“Hoewel deze functie hectisch kan zijn, haal ik veel voldoening uit mijn werk. Het leukste vind ik het klantcontact en het oplossen van problemen. Eens in de drie weken heb ik storingsdienst. Laatst werd ik op zondagochtend gebeld door een klant die dringend een paar onderdelen nodig had. Ik ben meteen naar ons magazijn gereden, heb de onderdelen opgehaald en ze persoonlijk bij de klant afgeleverd zodat hij verder kon.”
‘Spreek je ambities uit’
“Ik heb de ambitie om verder door te groeien naar een leidinggevende functie. Via het interne opleidingsprogramma van Volvo Trucks heb ik inmiddels de training 'Introduction to Leadership' gevolgd. Ik wil me blijven ontwikkelen. Dat is iets wat ik hier ook heb geleerd. Spreek je uit als je ambities hebt. Mijn ervaring is dat Bluekens altijd met je meedenkt en kansen biedt door je mee te laten kijken bij een andere afdeling of opleidingen aan te bieden.”

